Blijkt het toch een goede keuze!

Vanochtend lekker uitgeslapen tot zo'n 09:30 uur. Daarna rustig opgestaan en ontbijtje gegeten op het balkon. Uitzicht is nog niets veranderd :-) . We besloten dat we maar eens moesten kijken of we een boottochtje konden gaan doen. Het was heerlijk weer, warm, zonnig en daarmee prima weer voor een tripje op het water. Conny had al 2 bedrijven uitgezocht waar we mee konden want ze had geen zin om op zo'n massale boottocht met 30+ man terecht te komen. We kozen voor de goedkoopste, dan konden we altijd nog met die andere mee als de eerste niets bleek te zijn. Toen we aankwamen in de haven was het eerst nog een gedoe om parkeerplek te vinden. Conny had Cees al uit de auto gezet en ging op weg om hem langs de keerwal te parkeren. Maar dat was een 'tricky business'! Je moet hem achteruit inparkeren (anders ben je wel erg dom) en dan moet je echt een enorm eind lopen. Daarnaast past er maar 1 auto op de rijbaan. Tijdens het rijden maar hopen dat je niemand tegen komt (nou ja, er zijn uitwijkplekken, maar die rijdt iedereen doodleuk voorbij). Dus Conny had er al snel genoeg van, heeft Cees nog even gebeld of er nog plaats was waar ze hem afgezet had. Volgens Cees niet. Nou, dan maar weer weg, dan gaan we wel wat anders doen. Cees in de auto, Conny straatje in rijden om te keren. Blijkt dat er een stukje verderop nog plek zat was! Cees moet duidelijk een nieuw brilletje... Conny auto geparkeerd en wij op naar ponton 4. Bleek dat de trip van 13:00 al vol zat (er kunnen maar 12 mensen mee). Was wel sneu. Er was een Duits stel dat al kaartjes had gekocht en keurig van te voren had gereserveerd. Hadden ze meer kaartjes verkocht dan dat er plaatsen waren. Die konden daarom niet meer mee. Om ze tegemoet te komen, besloot het bedrijf om de trip van 14:30 - wat eigenlijk alleen een dolfijnentocht is - te veranderen in een 'walvissen OF dolfijnentocht'. En wij konden dan ook mee. Kaartjes gekocht en toen maar even wat winkeltjes bekijken en op een terrasje zitten totdat het tijd was om aan boord te gaan. Wat een straf... Net na 14:30 konden we aan boord. In totaal waren we met 9 personen.

Het is een soort open speedboot waarmee je op het water gaat. Vanwege het probleem met dat stel van eerder op de dag, gingen ze direct naar de 'walvissen'. Het blijkt dat ze al een aantal dagen nauwelijks dolfijnen zien. Er schijnt er eentje te zijn momenteel en alle boten gaan ook daar naartoe. Vandaar dat ze die dolfijn maar hebben overgeslagen en direct naar de 'walvissen' zijn gegaan. Walvissen staat tussen aanhalingstekens, want het zijn grienden. Inderdaad ook een walvissensoort maar natuurlijk niet te vergelijken met bijvoorbeeld een bultrug of zoiets. Maar niettemin natuurlijk erg leuk om te zien.

En gezien hebben we ze! Een vader, moeder en jong die de hele tijd om en onder de boot zwommen. We zijn ongeveer een half uur bij de grienden geweest en zijn toen teruggevaren met nog een stuk langs de gigantische rotsen die 400 meter uit het water omhoog steken. En toen weer terug naar de haven. Al met al een fantastische tocht, heerlijk weer, windje door de haren dus verbrand bij het leven natuurlijk (ondanks dat we ons braaf ingesmeerd hadden). Als afsluiting hebben we nog een drankje gedronken op een terrasje in de haven en de onvermijdelijke koelkastmagneten gekocht en daarna zijn we rustig aan weer teruggereden naar het hotel.

Vanavond uiteraard buiten gegeten. We hadden bij de Lidl een magnetronmaaltijd gehaald die we vanavond heerlijk hebben opgegeten op het balkon. Ondertussen wederom genieten van het uitzicht en het zonnetje (tja, het wordt inderdaad wat 'saai' :-) ). Conny gaat straks nog even ijsjes halen in het hotelwinkeltje en dan gaan we heerlijk genieten van de avond.

Morgen gaan we ook iets doen, maar we weten nog niet wat.