Lang zal ze leven...

Vandaag is Conny jarig. Gisteravond had ze net na 12 uur haar cadeautjes al gekregen. Vanochtend daarom maar lekker rustig aan gedaan. Terwijl we zaten te peinzen wat we vandaag eens zouden gaan doen, zag Conny vanuit haar ooghoek iets interessants. Hoe beter dan je verjaardag te vieren met een heerlijke massage. En laten ze dat bij het hotel nou toch aanbieden. Heerlijk met het uitzicht op de oceaan. Maar voordat we ons blij maken eerst maar eens kijken of de masseur wel plaats heeft vandaag. Bleek dat hij zich stierlijk zat te vervelen, dus als we hem even 5 minuten gaven om de boel in orde te maken, waren we direct aan de beurt.

Cees ging voor de 60 minuten rug, schouders en nek massage. Heerlijk genieten! En daarna was Conny aan de beurt die met dat warme weer geen zin had in fratsen maar wel haar oog had laten vallen op de refloxologie voetmassage. Wat een verademing. Een koel briesje vanaf zee, heerlijk warm en lieflijk gepoedel aan de voetjes. Al veel te snel was de massage ten einde en was het alweer tijd voor de lunch.

We hadden besloten om er maar helemaal een relaxdag van te maken en zijn de rest van de middag (het was inmiddels ook al 15:30) lekker op het balkon te blijven. Gaat opeens de hoteltelefoon. Telefoon? Vast verkeerd verbonden. Of iemand heeft de auto in de poeier gereden, dat kan ook. Maar nee, het was de roomservice. Eh, oke. Maar we hebben helemaal geen roomservice besteld. Nee, maar of we op de kamer waren. Leek ons vrij evident, aangezien we opnamen. Ja, we zitten op de kamer. Dan ben ik er met 2 minuten zei Marcos. Dus vol verwachting maar netjes binnen gaan zitten. Binnen een paar minuten werd er inderdaad op de deur geklopt en daar stond een man met twee champagne glazen en een fles 'sparkling wine'. Voor Conny's verjaardag. Met een uitgeprinte kaart erbij. Hartstikke leuk natuurlijk. Dus gelijk maar een glaasje genomen. Wat een attente verrassing!

Toen het tijd was voor het avondeten hebben we pizza gehad en daarna - het werd buiten nu wel heel erg warm - even binnen bij de airco gaan zitten. Zo tegen 18:00 uur schijnt de zon (die dus pal voor het hotel onder gaat) net onder de zonwering door en dan begint het toch wel erg warm te worden. Het is de hele week al vollop zonnig (behalve gisteren, toen we naar Icod en Orotava waren dat aan de verkeerde kant van de berg ligt) en zo'n 26-30 graden. Over het weer hebben we deze week helemaal niets te klagen gehad.

De week is omgevlogen en morgen gaan we alweer terug naar huis. Het vliegtuig vertrekt om 18:15 pas en we hoeven de auto pas om 16:00 in te leveren, dus we hebben nog bijna de hele dag te tijd. Die gaan we ook benutten. Hoe? Dat zien we morgen wel :-) . Nu eerst een ijsje en genieten van de laatste avond, de laatste zonsondergang, de laatste... alles!

Oja, inmiddels is La Palma (door ons Atlantis genoemd omdat je het eiland de ene keer wel ziet en de andere keer weer niet) weer herrezen uit de zee. Gelijk maar even vereeuwigd. Je weet maar nooit hoe lang het nog duurt...