Eindelijk vakantie!

Het heeft even geduurd, maar eindelijk is dan toch de vakantie aangebroken. De voorbereidingen liepen iets anders dan gepland, vooral qua (beschikbare) tijd. Maar uiteindelijk toch op tijd klaar met de koffer inpakken enzo. Het plan was om uiterlijk 9 uur 's ochtends te vertrekken, maar de navigatie (of liever de stekker van de navigatie) gooide wat roet in het eten. Cees snel zijn snoer uit de auto halen en na wat gefrunnik met het snoer van Conny deed hij het weer en konden we om half 10 vertrekken.

De boot vertrok om 18 uur, dus we hadden genoeg buffertijd ingebouwd. De rit verliep onverwacht vlot. Alleen bij Antwerpen kwamen we in de file. Dat heeft in totaal een half uur geduurd. Onderweg in de buurt van Brugge nog even een sanitaire en ruststop gehouden en om 14:45 waren we al in Duinkerke. Dat was ietsje te vroeg, maar toch maar richting de toegangspoortjes gereden. De medewerker van DFDS controleerde de paspoorten en verwerkte alles. We hadden priority boarding gereserveerd en we kregen dus een mooie oranje sticker op de ticket die je aan de spiegel moet hangen. Daarop stond 16:00 uur. Hmmm.... Nou, doorrijden maar.

De volgende poort was de Franse douane, dan een controle van de auto, dan de Britse douane, dan een controle van de auto en daarna konden we doorrijden naar de Priority lane (nr. 29). En na een tijdje mochten we inderdaad de boot op. En wel die van 16 uur. Dat was mazzel hebben! Dat scheelde dus mooi 2 uren. Wij de boot op, naar dek 5. Prachtige plaatsen en niemand naast ons. Komt vermoedelijk omdat we hadden aangegeven dat er iemand bij was die mobiele beperkingen had. Snel onze tas pakken en op naar dek 6.

We hebben buiten nog wat fotootjes en video's gemaakt en zijn daarna naar 1 van de restaurantjes gegaan. We vonden een mooi tafeltje aan het raam en hebben daar de tocht heerlijk kunnen relaxen en van het uitzicht kunnen genieten. Conny had haar cocculine pilletjes ingenomen en heeft nog even gewacht totdat de boot de haven uit was, maar alles ging goed dus maar even een panini gehaald met een flesje drinken.

Tegen 18 uur - de tijd dat we normaal gesproken zouden vertrekken uit Duinkerke - kwamen we aan in Dover. We hadden de beroemde "White cliffs" al gezien toen we aan kwamen varen. Het was een beetje bewolkt wat het effect wel een beetje teniet deed, maar he, we hebben het gezien :-) . De boot af, links rijden, afslag missen, volgende afslag nemen en na ongeveer een kwartiertje kwamen we bij St. Margaret's at Cliffe waar we in een hotel bij een vakantiepark verblijven. De kamer is prima en vooral de prijs stond ons wel aan :-) .

Nadat we de spullen op de kamer hadden gedropt, zijn we gelijk maar even wat gaan eten in het restaurant bij het hotel en das maar goed ook. Laten we het zo zeggen, je moet geen haast hebben en geen razende honger. Toegegeven, Cees had nogal wat tijd nodig om een keuze te maken, maar het heeft toch wel een tijdje geduurd voordat hij zijn soepje had en daarna ons hoofdgerecht (Hunters chicken). Conny had nog even een flashback van China toen ze vroeg om een ice tea. Dat moest even "om de hoek" gehaald worden. Huh? Oke. Het was ook meer een pub, dus die rekenen niet op ice tea natuurlijk.

En nu op de kamer lekker relaxen. Morgen gaan we naar Rhyl in het noorden van Wales. Wordt een lange rit maar we hebben de hele dag de tijd. We kunnen toch niet voor 16 uur inchecken. Maar eerst even genieten van deze eerste vakantiedag.