Een dierendag

Vanochtend waren we vroeg wakker. Goh wat heeft het geregend vannacht zeg. Het kwam echt met bakken uit de hemel. Ook vanochtend was het nog wat wisselvallig. Na een ontbijtje nog even een kopje koffie gedronken en lekker rustig aan gedaan. Rond 11:30 zijn we op weg gegaan naar de excursie van die dag. Cees wist niet meer dan dat we met een boot zouden gaan en dat hij niet nat zou worden.

Toen we ongeveer een 20 minuten vanaf de locatie waren, kwamen we over een vee-rooster heen en al snel zagen we waarom. In dat gebied liepen de schapen gewoon los en daarmee ook naast en voor de auto. Dat was wel erg stereotiep :-) . En uiteraard konden we het niet laten om wat fotootjes te maken. Het uitzicht was ook schitterend, precies zoals je je Wales voorstelt.

Aan het einde van de rit kwamen we aan bij de werf waar we met de boot mee zouden. Conny heeft Cees voor de deur afgezet en heeft de auto toen geparkeerd bij de school want op internet stond dat je in het weekend en tijdens schoolvakanties kosteloos het parkeerterrein van de school kunt gebruiken. Binnen voor de zekerheid nog wel even gecheckt, anders wordt het wel een heel duur uitstapje. Maar het klopte, je mocht het gebruiken.

Conny had gisteravond nog even gemaild wat de vertrektijd was en of er nog plaats was en vanochtend had ze een mailtje dat de vertrektijd 14:30 was en dat er nog plaats was. Dus Conny gelijk teruggemaild dat we inderdaad zouden meegaan. En bij de balie gaf Conny dan ook aan dat ze graag de kaartjes voor de boottocht wilde betalen. Dat was volgeboekt. Eh, oke. Das erg jammer vooral omdat we vanochtend nog hadden gemaild. O, bent u dat. Nou, u heeft de laatste plaatsen. Jippie! Had de dame ze na de mail alvast maar even gereserveerd voor ons.

Helemaal opgetogen togen wij naar de tearoom waar we wat gingen eten. We waren toch te vroeg en het leek Conny wel een leuk idee om voorafgaand aan de boottocht in de tearoom te lunchen. Cees bestelde de aardappel-prei soep met brood en Conny had de "Welsh cream tea". Het was erg lekker. Om 14 uur zijn we nog even naar het winkeltje gegaan en hebben daar, jawel, de koelkastmagneten gekocht. Daarna zijn we alvast naar buiten gegaan om op de boot te wachten. En vlak daarna kwam de boot er al aan. En het is niet zomaar een boot, maar een overdekte trekschuit die voortgetrokken wordt door een paard. Die worden bij iedere rit netjes gewisseld en lopen op hun dooie akkertje. Wij hadden "Harley".

En dat was me toch een leuke vaart! Heerlijk rustig over het kanaal met het paard dat onderweg nog even rustig aan wat takken en gras stond te knabbelen. Het weer zat ook enorm mee, want eigenlijk vanaf het moment dat we aankwamen bij de werf, heeft de zon geschenen. Tijdens de vaart kwamen we op een gegeven moment de andere boot tegen (die van 45 minuten) en die moesten we natuurlijk passeren. Dat ging niet helemaal goed want onze boot (die van 2 uren) kwam vast te zitten in het ondiepe water. Dat heeft nog wel wat mankracht gekost om de boot weer los te trekken. En beide paarden stonden heerlijk aan de kant van de blaadjes te snoepen. Uiteindelijk is het natuurlijk wel gelukt en konden we weer verder varen. Onderweg kwam er nog een motorrijder die naar het - logisch - motormuseum ging. Dat vond het paard niet grappig en hij werd wat onrustig waarop de motorrijder besloot om de motor uit te zetten en lopend verder te gaan. Paard is de baas :-)

Na ongeveer 45 minuten varen hielden we een pauze waarbij de passagiers even de benen konden strekken en Harely een half uurtje kon rusten. En daarna zijn we dezelfde weg weer teruggevaren waarbij het paard naar de andere kant van de boot gaat en de helmstok ook naar de andere kant van de boot verplaatst wordt. Na 45 minuten kwamen we weer aan bij de werf. Cees heeft even gewacht terwijl Conny de auto haalde. En vervolgens dezelfde weg weer teruggereden met schapen en uitzicht en al. We hadden de coördinaten van het vakantiepark opgeslagen, dus het huisje vinden ging een stuk vlotter dan gisteren :-) .

En toen we net thuis kwamen, kwam de ijscowagen weer voorbij. Die kans moet je niet laten schieten... En nu zitten we lekker rustig televisie te kijken naar films die we al gezien hebben, maar best nog een keertje willen zien. Morgen gaan we ook weer wat ondernemen, maar we weten nog niet wat. Laten we een beetje afhangen van het weer.