Tsjoe, tsjoe en Winston Churchill

Vanochtend vond Cees het een goed idee om heel vroeg op te staan (ja, ik wilde niet dat we te laat weggingen). Hmmm, de avond ervoor had Conny nog gezegd dat we tussen 10:30 en 11:00 uur zouden gaan, dus om 8 uur opstaan is een tikkeltje overdreven. Maar inderdaad, hij was niet te laat :-) . Conny daarentegen vond het een beter idee om rond 9 uur op te staan. We hebben rustig ontbeten en zijn toen op weg gegaan naar Tenterden. We kwamen weer over een bijzonder smalle weg. Toch een rare griet, die navigatie. Er moet een andere weg zijn die normaler is, maar blijkbaar in haar ogen niet de snelste. Haar snel komt niet helemaal overeen met ons snel. Uiteindelijk kwamen we rond 11:30 aan bij het station in Tenterden.

Daar is dit weekend een 1940's festival op het station en rijden er de hele dag stoomtreinen tussen Tenterden en Bodiam. Hartstikke leuk natuurlijk, maar Conny heeft dan ook iets met treinen. Niet met de Nederlandse treinen (liever niet zelfs) maar bullettrains, stoomtreinen etc. is genieten! De entourage was hartstikke leuk. We werden opgewacht door een stel soldaten. Conny heeft Cees uit de auto geholpen en is toen de auto gaan parkeren. Vervolgens zijn we maar eens de kaarten gaan ophalen. Dat was nog niet eenvoudig. Conny had wel plaatsen gereserveerd in de rolstoelwagon maar moest de kaarten nog afhalen. Konden ze toch nergens de reservering vinden. Maar gelukkig werd het opgelost door een hele aardige dame, compleet in jaren 40 kostuum/haar/make up. Ze bracht Conny nog even naar de Station Master, Malcolm, zodat hij wist dat wij in de rolstoelwagon zouden meereizen en Conny wist bij wie ze zich moest melden om in de trein te gaan. We zouden om 13 uur vertrekken en hadden dus nog genoeg tijd om eens rond te kijken. Je kwam ogen te kort! Of dit ieder jaar plaatsvindt, weten we niet maar het was super professioneel aangepakt en ze hadden echt uitgepakt. Overal mensen die eruit zagen of ze zo uit de jaren 40 kwamen. Maar ook de aankleding op het station, oude auto's etc.

Er was afgesproken dat we ons om 12:45 zouden melden, maar we zijn maar iets eerder gegaan. We konden als eerste de trein in, omdat de andere rolstoelen elektrische rolstoelen waren en wat lastiger naar binnen konden. We hadden een prachtige plek met een tafeltje. Cees kon mooi in de rolstoel blijven zitten en we zaten voor een schoon raam! Om 13 uur vertrokken we. De fluit van de stoomtrein was een tikkeltje ielig maar niettemin hartstikke leuk. Overal waar je langs huizen of spoorwegen kwam stonden mensen te zwaaien enzo. Ze kwamen nog langs met drinken en we hebben maar wat fris met een Deens broodje gekocht. Met dat fris ging onderweg nog wat mis. Cees had cola en Conny fanta. En Conny vond de fanta al wat gek smaken op een gegeven moment. Totdat Cees vroeg waarom ze uit zijn flesje dronk. Ow, ja, het smaakte al wat gek... Hi hi.

Bij het station van Bodiam zijn we blijven zitten. De stop duurde maar 15 minuten en dat vonden we wat kort om de heisa aan te halen om de trein uit te gaan en de volgende rolstoelvriendelijke trein kwam om 16 uur. En we hadden eigenlijk geen zin om daar 2 uur op te wachten. We zijn dus met dezelfde trein teruggereden. Toen we aankwamen op het station van Tenterden zijn we even gaan zitten en heeft Conny wat te eten gehaald. Eigenlijk dachten we dat we de fly over van de Spitfire gemist hadden, want die kwam om 14:05 aan op Tenterden en toen zaten wij in de trein. Maar het blijkt dat hij nog een keer rondjes ging vliegen. Dat was ook wel erg leuk om te zien. En we weten nu dat een hotdog uit Kent niet hetzelfde is als een hotdog uit de rest van de wereld :-) . Smaakte er niet minder om.

We hebben nog even rondgelopen, zijn nog even gaan kijken bij de legervoertuigen en zijn toen teruggelopen naar de auto. Op de terugrit besloot Conny eigenwijs te zijn en op de normale/brede weg te blijven. En he, we zijn gewoon aangekomen bij de B&B :-) . Morgen vertrekken we richting Dover waar we nog een nacht in het hetzelfde hotel als bij aankomst verblijven. Morgen moeten we eigenlijk om 11 uur uitchecken, maar de eigenaar vertelde vandaag tegen Conny dat ze morgen naar het ziekenhuis moesten, verder geen gasten kregen en we rustig de hele dag mochten blijven. Dat gaan we natuurlijk niet doen en 11 uur uitchecken is al erg luxe maar het is wel fijn dat we er niet uitgejaagd worden. Past wel heel erg in hun gastvrije manier van B&B runnen. Het weer lijkt morgen wat tegen te vallen, maar aangezien er vooral tuincentra op het programma staan, maakt dat niets uit. En ach, die ene dag...