O nee, toch niet nog meer planten?

Vanochtend konden we wat later opstaan omdat we toch niet voor 11 uur de B&B hoefden te verlaten. We hebben lekker rustig aan gedaan en om 3 minuten voor 11 waren we klaar om weg te rijden. De zus van de eigenaar kwam nog even naar ons toe omdat hij naar het ziekenhuis moest. Of we het naar onze zin hadden gehad, goede reis, etc. En toen vertrokken we. We konden pas om 14 uur inchecken in het hotel en we hadden dan ook ruim de tijd om wat te ondernemen. We hadden al besloten om nog een aantal tuincentra in Kent te bezoeken. We begonnen bij een tuincentrum bij Canterbury. Daar was het meteen raak want het lampje dat we zochten was te koop. En die twee mini lelies zijn ook wel mooi... Kortom, wat reorganiseren in de auto en het past! Op naar de volgende. Onderweg zagen we nog een shockerend iets. We werden ingehaald door een ambulance. Op zich niets vreemds aan natuurlijk, totdat we ons realiseerden dat de bijrijder in de ambulance zaten te roken. Lekker. Je zult met een astma-aanval in de ambulance liggen... Nou, laten we er vanuit gaan dat hij de sigaret (nog) niet aangestoken had. Of dat het een elektronische sigaret was (weten niet of dat beter is) of dat we het beiden verkeerd gezien hebben.

Dat was Dobbies bij Ashford. En daar hadden ze een soort schijven met zaden die je zo in de grond kon doen. Dat leek ook wel weer een leuk experiment. Was niet duur dus mislukt het, dan is er geen man overboord. En inmiddels was het al ruim lunchtijd en we besloten om dan maar bij Dobbies in het restaurant te eten. Nou, dat was wat. Cees wilde - uiteraard - graag de soep met sandwich. En daarvoor moest je aansluiten in de rij. Er stonden twee dames in de keuken en dat was voor de hoeveelheid klanten duidelijk te weinig. Ieder broodje, panini of wat dan ook wordt ter plekke klaar gemaakt. Hartstikke vers natuurlijk, maar niet handig als het druk is en je hebt daar qua bezetting niet op gerekend. Ach, we hadden de tijd. Conny zag ondertussen haar leven aan haar voorbij trekken en das ook wel weer nostalgisch. We hebben uiteindelijk alleen die twee schijven gekocht en die passen makkelijk in de auto.

Na het afrekenen en de lunch zijn we doorgereden naar Bybrook Barn tuincentrum. En daar ging het helemaal mis. Er stonden wat Kniphofia's. Tja, daar kun je niet genoeg van hebben. En och, die camPAnula is ook wel leuk. He, een lelie die in de schaduw kan, ook handig. He, verdelgingsmiddel is in de reclame... En toen was het wel erg vol. Conny had bij Canterbury voor de zekerheid al een doos meegenomen. En die kwam nu goed van pas. We hebben wel het nodige moet herschikken, maar uiteindelijk is alles mee gekomen.

Inmiddels liep het al tegen vieren en besloten we - ook uit zelfbescherming :-) - om naar het hotel te gaan. Dat ging goed totdat de weg zich splitste en we ineens tussen allemaal vrachtwagens stonden. De linkerbaan stond echt helemaal proppievol met vrachtwagens, zo'n 5 kilometer voor de rotonde. En daarom besloten we maar op de rechterbaan te gaan rijden. Daar reden trouwens meer personenwagens. Bij de rotonde stond politie die vrachtwagens op de rechterbaan aanhielden (blijkbaar mag je alleen als passerende vrachtwagen op die baan rijden en niet als je naar de boot gaat. Daar trok een Italiaan zich trouwens niet veel van aan). Wij konden gewoon doorrijden en wat later kwamen we aan bij het hotel in St. Margaret's at Cliffe. Begonnen we vanochtend met een beetje regen onderweg, dat werd in de loop van de dag wel anders en inmiddels was het errug warm. Ook in de hotelkamer. Maar gelukkig hebben we onze ventilators met accu en die werken perfect!

Omdat het altijd wat langer duurt in het restaurant bij het hotel, besloten we om half zes maar te gaan eten. Met als gevolg dat we voor 7 uur al klaar waren. Dit keer ging het wel snel. Nou ja, hebben we nog wat aan de avond zullen we maar zeggen. En het ijsje hebben we inmiddels ook achter de kiezen. Morgen gaan we met de boot terug naar Duinkerke en dan de terugrit naar huis. Zal wel weer wat worden rond Antwerpen, maar dat zien we morgen wel.