Van Doncaster naar Stevenston

Vanochtend zijn we niet al te vroeg opgestaan (08:30) om de slechte nacht ervoor te compenseren. We hoefden pas om 11 uur uit te checken en hadden daarom alle tijd. Na aankleden en het inpakken van de spullen, hebben we de auto volgeladen en zijn we naar het restaurant gereden voor het ontbijt. Was inclusief en na de eieren met spek en de pannenkoeken zijn we in de auto gestapt op weg naar Stevenston. We hadden ons voorgenomen om naar RHS Harlow in Harrogate te gaan, maar het was nog bewolkt en wat killig en dat vonden we niet zo aanlokkelijk om dan in een tuin rond te lopen, hoe mooi hij ook zal zijn. En omdat we toch een redelijk lange rit voor de boeg hadden, hebben we besloten om niet naar de tuin te gaan.

Zo gezegd, zo gedaan. Wij de weg op. Ook vandaag geen file etc. Onderweg nog wat mooie uitzichtpunten gezien die we natuurlijk niet allemaal hebben kunnen fotograferen/filmen maar we hebben wel genoten. Zag Conny vanuit haar ooghoek ineens in een zijweg van de autoweg een ijswagen staan. Alsof ze er een neus voor heeft :-) . Was een beetje raar weggetje en een vreemde plek om te gaan staan want het leek er niet op dat hij veel klandizie had. Maar hij was open, krantje aan de kant en even later waren we ieder een ijsje rijker. De zon scheen inmiddels volop, het weggetje lag tussen de weilanden (en naast een schietterrein), een prima plek om een ijsje te verorberen.

Na het ijsje zijn we weer verder gereden. Vanochtend was het wat kouder en zoals iedere herfst gaat dan het lichtje van de bandenspanning van de auto van Conny branden. Zo ook vandaag. En daarom zijn we maar even bij een tankstation gestopt om de bandenspanning op peil te krijgen. Was nog niet zo eenvoudig bleek. Eerst in het instructieboekje opzoeken wat de bandenspanning moest zijn. O, dat staat in de zijkant van het voorportier. Oke. Boekje er nog eens op naslaan want als de banden warm zijn (en dat waren ze na een hele dag rijden) moet je er weer wat bij optellen. Maar uiteindelijk is het gelukt. Nare is alleen dat het lampje bij de garage gereset moet worden. Je zou zeggen dat als je kunt registreren dat de bandenspanning (te) laag is, je ook kunt registreren als die weer goed is. Maar blijkbaar werkt dat niet zo. Nou ja, dat zien we na de vakantie dan wel weer. Vooralsnog kunnen we weer even vooruit.

Eenmaal aangekomen bij het hotel hebben we ingecheckt en het ons op de kamer gemakkelijk gemaakt. En rond etenstijd zijn we naar het restaurant gegaan (zelfde keten, dus ook aan de overkant). Dit keer hebben we wat anders besteld. Ze hadden nu eens geen tomaten-basilicumsoep, maar aardappel-preisoep. Cees helemaal enthousiast. En de kippetjes waren gisteren erg lekker, dat is hier vast ook zo. En als hoofdmaaltijd hadden we de Hunter's chicken (lastig eten :-) ) en de lasagne. En we waren vandaag verstandiger dan gisteren, want niks geen mega-brownie, maar keurig een appeltaart met custard of ijs. Smaakte allemaal prima. En omdat we hotelgasten waren, kregen we ook nog eens 20% korting. Dat was mooi meegenomen! En het drinken kon je gratis onbeperkt bijvullen. Nou, na 2 van die enorm grote glazen vonden we het wel genoeg.

Op de hotelkamer hebben we met pijn en moeite ITV Online kunnen kijken. 1 aflevering want daarna stopte hij er weer mee. En daarna zijn we overgegaan op Netflix. Dat werkt altijd. We hoeven morgen pas om 11 uur uit te checken en we hebben ons voorgenomen om op dezelfde tijd op te staan en na het ontbijt te vertrekken richting Aberfeldy. Onderweg stoppen we waarschijnlijk nog in Luss en bij Loch Lomond. Maar nu lekker gaan slapen...