Wat een verwennerij!

Vannacht heerlijk geslapen en vanochtend vroeg opgestaan. Want vandaag worden we eens flink verwend! Het begon al bij het ontbijt wat helemaal prima was. Aangezien we eerder klaar waren dan verwacht, zijn we toch maar even terug gegaan naar het huisje. Om vervolgens iets na half tien weer naar het hoofdgebouw te gaan. Want vanochtend... hadden we een beauty-ochtend! Bij aankomst moesten we een lijst invullen met gegevens en daarna werden we meegenomen naar de behandelkamers. We kregen een Polynesische rug-, nek- en schoudermassage, een gezichtsbehandeling en een reflexologie voetbehandeling. En dat werd vervolgens afgesloten met een heerlijke lunch in het restaurant. Heerlijk! Wat een genieten! Dus helemaal zacht, wollig en relaxt zijn we weer teruggegaan naar het huisje.

Vanmiddag zijn we naar Dewar's World of Whisky geweest waar Cees de "Connaisseur tour" heeft gedaan van maar liefst 2 uren met 5 te proeven whisky's. Die doet niet voor minder :-) . Cees had zo'n 13 jaar geleden ook een keer whisky geproefd bij Dewar's en dat vond hij de lekkerste whisky. Maar natuurlijk niet onthouden welke whisky dat dan was. Tja, dan heb je geen andere keuze dan het nog maar een keertje te doen en dan te onthouden welke dan zo lekker was. Volgens de kenners is Cardhu de zachtste en lekkerste whisky. Nou wat (letterlijk) in het vat zit verzuurd niet, want daar gaan we ook nog een keertje naar toe. Die zit namelijk vlak bij onze volgende bestemming. Maar eerst Dewar's dus.

And Dewar's it is... Het is vlakbij de accommodatie, zo'n 5 minuutjes rijden. Ideaal. En er zijn prachtige gehandicaptenparkeerplaatsen. We hadden uiteraard al van te voren gevraagd wat de mogelijkheden waren en eigenlijk is alles mogelijk. Nou ja, je kunt natuurlijk de trappen niet op. Maar dat is maar een klein stukje van de tour. Daarnaast gaat het Cees voornamelijk om het proeven van de whisky. En daar kreeg hij alle gelegenheid toe :-) . We begonnen met een film van 10 minuten over de historie van Dewar's. Daarna zijn we het museum ingegaan. We kregen een tablet mee die via de fotoscan informatie moest tonen bij verschillende items. Die deed het echter vaker niet dan wel, die hebben we maar aan de kant gelegd en zijn op eigen houtje verder gaan kijken. Op een gegeven moment kwam Dorothy, die we zo'n 13 jaar geleden ook als gids hadden, naar ons toe om te vragen of wij soms iets eerder mee wilden, want er was net een groep gestart en wij konden daar wel in mee. Prima, geen probleem. De tour leek dit keer uitgebreider dan de vorige keer, of we hebben een gat in ons geheugen. Dat kan natuurlijk ook. En nu had Cees de "Connaisseur tour" en de vorige keer hadden we de gewone tour. En bij deze tour zat ook het proeven uit het vat. Er werd vrij veel over verteld en dat was best interessant. Zo gezegd, zo gedaan, Cees kreeg een proefje uit het vat. Was wel erg scherp zei hij. De gids zei al dat ze de whisky zo'n 10 seconden in hun mond moesten houden voor de smaak. Zou wel een beetje pijn doen, maar het was wel beter. Nou, die 10 seconden heeft 'ie niet gehaald.

Daarna konden we weer het museum in, maar we hadden zo goed als alles al bekeken. En daarom was het de hoogste tijd voor de whisky proeverij met maar liefst 5 soorten whisky. En uiteindelijk werd het de Aberfeldy 12 jaren. En daar heeft Cees dan ook gelijk maar een fles van gekocht. De kleinste was 70 cl., maar het schijnt dat je die heel lang kunt bewaren mits je de kurk er maar goed op doet. We gaan het zien. En we hebben nog onderzettertjes gekocht. En een miniflesje Dewar's White Label. Omdat Conny niet drinkt kreeg ze een "driver's package" wat wil zeggen een flesje Dewar's White Label, een blikje ginger ale, een limoen en het recept om daar een cocktail van te maken. Die limoen gaat Nederland denk ik niet halen... En Conny heeft nog wat voor de Sinterklaas gescoord :-) .

Terug in de accommodatie hebben we lekker rustig aan gedaan. We hadden gereserveerd bij het andere restaurant en daar hebben we vanavond gegeten. Smaakte ook prima. Cees had maar liefst 2x haggis. 1x in het voorgerecht en 1x in het hoofdgerecht. En de kippenborststrips waren ook prima en de lasagne ook. Wijs geworden bij het andere hotel hebben we ons niet aan een toetje gewaagd, want daar was echt geen ruimte meer voor. En nu gaan we Netflixen en uitbuiken.

Morgen gaan we naar de Cairngorm Mountains. Het is geen hele lange rit en we maken eerst nog een tussenstop in Pitlochry. Mits het droog weer is, want als we er stoppen, gaan we een buitenactiviteit doen maar alleen als het droog is. Fingers crossed!