We zijn er bijna

Vanochtend zijn we om 8 uur opgestaan om ons klaar te maken, spullen te pakken, broodje te eten en op weg te gaan richting Llanfechain in Wales. Er was een toegangsweg naar de snelweg afgereden dus we moesten een klein stukje om rijden. Maar al snel reden we op de M6 richting Zuid. En we raken er maar niet aan gewend aan hoe die Engelsen rijden. Niet zozeer het links rijden, maar ze halen echt tergend langzaam in. De vrachtwagens halen sneller in dan de personenauto's. En ze halen van die rare stunts uit. Je inhalen om vervolgens dwars voor je langs naar de uitvoegstrook te rijden terwijl er achter je meer dan genoeg ruimte is. Boven op de rem staan om iemand vanuit de invoegstrook te laten invoegen zodat alles wat daarachter zit ook het anker moet uitgooien. We zullen maar zeggen: Rare jongens die....

Toen we ongeveer halverwege waren, zijn we bij zo'n servicepunt gestopt en hebben we bij Burger King maar even geluncht. We zouden nog even naar M&S wat fruit halen enzo, maar aangezien je dan via een loopbrug naar de andere kan van de snelweg moest lopen, hebben we dat maar even overgeslagen. Er was nog een knakker die in paniek raakte toen Conny achteruit de parkeerplaats af reed en die begon op haar auto te bonken (terwijl we parkeersensoren hebben dus er kan eigenlijk niets mis gaan en we nog een heel stuk van zijn auto af waren, maar ja, buitenlands kenteken he? Dus die kan per definitie niet autorijden. Och jee, en dan ook nog een vrouw, dat moet een gevalletje "vrouw achter het stuur, bloed aan de muur zijn"). Conny heeft nog even overwogen om uit te stappen maar aangezien er niets is wat die man had kunnen zeggen waardoor Conny minder pissig zou worden, is ze maar grommend het parkeerterrein afgereden #$%#$[lelijk woord]#$%#$%.

Toen we de afslag Wrexham namen, zagen we dat er ook een tuincentrum was. Omdat we toch nog niet konden inchecken vonden we het een goed idee om daar maar eens rond te kijken. Was best een groot tuincentrum (Grosvenor) met vooral heel veel bijproducten in de vorm van kaarsen, eten, snuisterijtjes etc. Maar met de nodige zakjes zaad en nog wat aanverwante artikelen zijn we richting restaurant getogen voor wat fris drinken. En toen waren we ook nog zo dom om de cappuccino taart en een stuk quiche te nemen. Zo, hebben we ons daar op verkeken... Dat was een hele hap. Laat dat avondeten straks maar zitten :-) .

Nadat we alles bekeken hadden, zijn we naar de kassa gelopen, hebben we - uiteraard - afgerekend en zijn we verder gereden richting het huisje. Ook daar hadden we ons op verkeken want we dachten in het tuincentrum dat we nog minstens een uur moesten rijden. En dan rekening houdende met wegwerkzaamheden en files maakte dat we doorgegeven hadden dat we er rond 5 uur zouden zijn. Maar nog voor half 5 reden we de straat al in. Het was nog even zoeken welk huisje het was, maar Conny herkende de naam aan de al doorgegeven login van de wifi. Aangebeld, excuses aangeboden dat we zo vroeg waren, maar dat was geen probleem, ze waren klaar voor ons. Nou, prima. We hebben nog even een rondleiding gehad door het huisje met de nodige uitleg en daarna hebben we de auto leeggehaald. En omdat het best lekker weer was, hebben we nog even buiten gezeten. Met kippetjes in het weiland ernaast (hopelijk is er geen haan) en de vogeltjes in de bomen. Heerlijk rustig.

En inmiddels zitten we op de bank lekker te genieten. We weten nog niet wat we morgen gaan doen, dat laten we ook een beetje afhangen van het weer.