Hoera, de plant(en) die we zochten!

Vandaag was het zondag, we hadden geen reserveringen staan en daarom konden we heerlijk uitrusten. We hebben vanochtend dan ook heel rustig aan gedaan en zijn rond het middaguur pas op pad gegaan. Eerst nog wat we vergeten waren te vermelden en dat is dat we vanuit het raam voor een prachtig uitzicht hebben op de omgeving en vanuit het raam achter uitzicht op 2 koeien, een paard, wat schapen en een zevental kippen (gelukkig geen haan). Er is 1 hele luie koe die niets anders doet dan liggen en 1 obesitas koe die niets anders doet dan eten. Of ze wisselen elkaar af zonder dat wij het zien, dat kan natuurlijk ook.

Maar rond het middaguur zijn we dus naar Shrewsbury vertrokken. We moesten nog geld pinnen, boodschappen doen, tanken en we wilden nog even naar een tuincentrum. Dus werd het Lloyds bank, Morrison (boodschappen + tanken), Dobbies en Derwen. We reden in 1x naar de bank toe, en die had ook nog een pinautomaat buiten wat handig was aangezien hij op zondag natuurlijk niet open is. Morrison bleek vlak om de hoek te zitten. Daar hebben we de nodige boodschappen gehaald. Nog getwijfeld of we dat appelboompje van 5 pond nog zouden kopen. Natuurlijk niet gedaan en natuurlijk nu spijt. Ze verjaardagstaart van Conny is ook al binnen (koffie/walnoot) en wat versnaperingen voor vanavond. Er was bij de supermarkt ook nog een tankstation en dat was supergoedkoop. Het goedkoopste dat we tot nu toe gezien hebben, met 1.24,7 per liter! Jammer dat de tank niet helemaal bijna leeg was :-) .

Na het tanken zijn we naar Dobbies gereden. Daar was het nog best wel druk. In ieder geval op het parkeerterrein. Cees was alvast de auto uitgegaan en we zochten nog naar een plaatsje, toen we uit onze ooghoeken een mevrouw richting invalideparkeerplaatsen zagen lopen die zou vertrekken. Snel een rondje gereden en netjes gewacht. Cees was ondertussen als een razende in zijn rolstoel naar de parkeerplaats gereden ("ja, ik was er mooi voor gaan staan, ze hadden me omver moeten rijden" :-) ). Auto geparkeerd en op naar binnen. Als eerste maar naar de siergrassen gegaan en ja hoor, ook bij deze hadden ze het gras van Conny. Die is in the pocket! En toen zijn we nog even gaan kijken voor andere plantjes, maar daar zagen we niet zoveel. Ook bij de zaden zagen we niet zo heel veel van onze gading, maar Conny heeft wel een nieuw paar handschoenen gekocht die hopelijk langer meegaan bij het onkruid wieden tussen de tegels. In het restaurant hebben we nog wat gegeten (Cees uiteraard de soep; champignonensoep dit keer maar volgens Cees had hij het ook geloofd als we hadden gezegd dat het pompoensoep was. Maar wel lekker zei 'ie).

Na Dobbies zijn we naar Derwen Garden Center geweest. Dat ligt niet heel erg ver van de accommodatie af en het leek dat ze wel een aardig groot assortiment hadden. En dat bleek ook zo te zijn. Conny was nog op zoek naar plantjes die maximaal 45 centimeter hoog werden en we zijn goed geslaagd. Ook hier zat een restaurantje bij en omdat Cees het vandaag over pompoensoep had, kreeg hij een heerlijk kopje... Pompoensoep! Gniffel. We hebben nog even bij de bollen gekeken en ook hier zaten wel wat interessante exemplaren bij, maar aangezien we voor de vakantie al bollen online hebben besteld, moeten we eerst maar even kijken wat we daarmee doen. Daarnaast kunnen we altijd de komende dagen even terug naar het tuincentrum (en Conny sluit niet uit dat dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren).

Na het tuincentrum zijn we richting huisje gereden. Nu is het laatste stuk van de weg naar het huisje toe een hele smalle 1-baans weg. Zo eentje waarvan je hoopt dat je geen tegenliggers tegenkomt. En als ze nou slim waren, dan maakten ze er eenrichtingsverkeer van. Maar dat doen ze dan weer niet. Nu is de ene kant op relatief kort en de kans dat je een tegenligger tegenkomt klein(er). En laten we nu vandaag net van de andere kant komen. De navigatie had weer eens de toeristische route uitgekozen en waarvan wij dachten dat het de weg naar het huisje was, bleek dat gewoon zo'n tussendoorweg te zijn. Geloof dat we wel een stuk of 3 eekhoorns voor de auto hebben gehad (niet 1 geraakt trouwens). En die weg die was me toch lang... Sodeju, er kwam geen eind aan. En toen moesten we de toegangsweg naar de accommodatie nog. We hebben dan ook besloten dat we die kant niet meer oprijden... Veiligheidshalve :-) .

Morgen gaan we waarschijnlijk naar Snowdonia. Of ergens anders naar toe. We zien nog wel.