The Beatles

Nou, de titel zegt het al. Vandaag zijn we naar Liverpool geweest. Vanochtend eerst weer lekker rustig aan gedaan. We hebben nieuwe "buren" en die vonden het een heel goed idee om vanacht thuis te komen, wat geen probleem is, maar vervolgens een partij herrie te maken wat uren geduurd heeft. Niet grappig... Anyway, we zijn dus lekker rustig opgestaan, ontbijtje gegeten en zijn toen op weg gegaan naar Liverpool. We zijn het er over eens dat navigatie echt een uitkomst is. Je geeft de bestemming in en klaar. Mits de lader werkt natuurlijk :-) .

Het is een krap uurtje rijden naar Liverpool en na de tunnel (tol, waar Cees het geld in een soort opvangmandje moest werpen) waren we zomaar bij The Albert Dock waar we de auto zouden parkeren. Daar kun je namelijk vlak bij het Beatles museum en de tour bussen parkeren. Niet super goedkoop, maar vergeleken bij Stockholm enzo zeker niet duur. Dus de auto geparkeerd en vervolgens op naar het museum. Je kon een audiotour nemen en dat was wel een goed idee. Dan hoor je toch net wat meer dan alleen de borden lezen. Het was echt een leuk museum waar veel verteld werd over de Beatles van jeugd tot latere leeftijd. We hebben toch zo'n 2 uren in het museum rondgelopen en dan hebben we niet eens getreuzeld.

Daarna zijn we naar buiten gegaan. Conny had haar oog al eerder laten vallen op The Magical Mystery Tour, een tour die langs alle belangrijke locaties rondom de Beatles gaat. Die vertrok vandaag om de 2 uur en om 14 uur was het de laatste tour van die dag en inmiddels was het 13:45. De kans dat er kaarten waren, was natuurlijk erg klein. Maar toch de gok maar gewaagd en jawel, er was nog plaats. De rolstoel kon mooi onderin het bagagevak en wij de bus in. Het was droog, de zon scheen, prima weertje.

De tour ging inderdaad langs alle belangrijke punten zoals (geboorte)huizen, Penny Lane, Strawberry fields, de begraafplaats van Eleanor Rigby, etc. De gids wist enorm veel te vertellen over van alles en nog wat wat maar betrekking heeft op de Beatles. Zoals dat Paul McCartney op jonge leeftijd graag bij het kerkoor wilde, maar niet geaccepteerd werd omdat hij niet goed genoeg was. Oei, dat bleek toch iets anders uit te pakken. Toen Paul McCartney de leider van het koor later uitnodigde en zei dat hij toch wel goed terecht was gekomen, zei de koorleider dat dat kwam omdat hij geweigerd was voor het kerkoor. Sure, as if... En zo waren en nog legio anekdotes die hij wist te vertellen. Uiteindelijk stopte de tour na 2 uren bij de Cavern Club. Inmiddels was het gaan regenen en aangezien wij niet zo'n zin hadden in de drukte zijn wij niet naar Cavern Club gegaan maar rustig teruggelopen naar de auto. Cees helemaal ingepakt in waterafstotende kleding en Conny met soppende schoenen (die blijken duidelijk niet meer waterdicht te zijn) en wapperende poncho. Moet een mooie aanblik geweest zijn :-) .

We hebben ons prima vermaakt vandaag en we hebben we in de gaten dat we nog een keertje naar Liverpool moeten, want we hebben nu alleen nog maar het "Beatles deel" gehad en de rest nog niet eens bekeken. Op de terugweg moesten we nog even een sanitaire stop maken en McDonalds was het dichtste bij. Daarom maar gelijk besloten om daar maar te eten, dan hoefden we niet te koken. De lunch hadden we ook al overgeslagen dus we lustten inmiddels wel wat. Het is geen haute cuisine, maar he, maakt voor een keertje niet uit (hoewel, een paar dagen terug zijn we ook bij Burger King geweest, moet geen gewoonte worden :-) ).

En nu even lekker bijkomen van de dag. De schoenen laten drogen voor het haardje en bedenken wat we morgen eens zullen gaan doen.