Green green grass of Cornwall...

Vanochtend lekker rustig aan gedaan. We hebben eerst even rustig ontbeten en zijn toen op weg gegaan naar Goonhavern. We hadden namelijk besloten om er maar eens een dagje tuincentrum van te maken. We hebben verschillende dingen op ons lijstje staan waar we naar wilden kijken. De zon scheen, wat ook vandaag best verwonderlijk was, want er was eigenlijk regen voorspeld. Nou ja, dit hebben we dan maar weer :-) . Goonhavern is vrij dicht bij Newquay en we waren al snel bij het tuincentrum. En daar kwamen we toch verschillende dingen tegen die op ons lijstje stonden. Zoals de plug discs die op het verlanglijstje stonden. We zagen ook nog een leuk winterhard margrietje en ja, die konden we eigenlijk ook niet laten staan. En he kijk, basilicum, die moesten we ook nog. He, dat is een grappige komkommer. Geel en smaakt naar zoet en citroen? Die moeten we dan ook maar uitproberen. En zo hadden we al vrij vlot een mandje vol met spulletjes. Daarom hebben we maar afgerekend. De cassiere vroeg nog of wij wisten hoe die plug discs werkten en of we Gardener's World hadden gezien. Jazekers. Volgens haar werkte het fantastisch, nou we gaan het (volgend jaar) zien. Nu hebben we ze eigenlijk amper nodig, maar volgend jaar des te meer.

En toen op naar Chancewater voor het volgende tuincentrum. Was ook wel een leuk centrum. Iets minder aparte planten, maar daar hadden ze dan weer de bamboe bogen die ook op het verlangslijstje stonden. Die moesten natuurlijk mee. En er zat ook een restaurantje bij en laat het nu net inmiddels lunchtijd zijn. Daarom maar een plekje gezocht en wat lekkers uitgezocht. De zoete aardappel-muskaatpompoen soep en de tonijn sandwich smaakten heerlijk. En als toetje hebben we ook maar quiche en koffie-chocolade cake genomen. En toen op naar de rest van de winkel. Toen we alles hadden bekeken zijn we naar de kassa gegaan om de bogen af te rekenen.

Toen we net in de auto zaten, begon het te regenenen. Maar we waren van plan om naar ons laatste tuincentrum van vandaag te gaan. We waren eerst van plan om naar een tuincentrum in St. Austell te gaan, maar er gebeurde iets geks met de rotonde. We hadden de juiste baan en kwamen toch in tegengestelde richting uit. En nee, niet omdat we de rotonde de andere kant op namen. Maar niet getreurd, in Newquay is ook een tuincentrum, dan gaan we daar gewoon naar toe. Dat was een kleine tegenvaller. Het was inmiddels alweer droog maar het tuincentrum was niet veel. Of eigenlijk was het - voor ons - helemaal niets. We hebben dan ook niets meer gekocht en zijn onverrichterzake weer terug gegaan naar het vakantiepark. Het was liep inmiddels tegen 16 uur toen we aankwamen bij het park. En net toen we wat te drinken namen, begon het ineens te regenen. Waren wij even mooi op tijd terug!

We hebben vanavond lekker rustig aan gedaan. Conny heeft nog steeds veel last van de ontsteking die wel erg pijnlijk uitpakt. Maar niet getreurd, ooit is het over :-) . Morgen gaan we er weer op uit. We moeten nog even kijken waar naar toe, dat laten we maar afhangen van het weer.