De dag!

Vanochtend wat vroeger opgestaan omdat we niet te laat naar Chelmsford wilden vertrekken. Uiteindelijk zijn we zo rond 10 uur vertrokken. We gokten erop dat het grootste deel van de bevolking hetzij in Windsor, hetzij voor de televisie zou zitten voor HET royalty huwelijk van dit jaar: Harry en Meghan die trouwen. Het schijnt hier nogal een dingetje te zijn. Wij krijgen er redelijk weinig van mee omdat we geen journaals enzo kijken, maar als je zapt op de televisie dan zie je wel errug veel programma's over hen voorbij komen. En we zagen gisteren tijdens het zappen een klein stukje van een live show vanuit Windsor en die straat stond al helemaal vol met mensen. Maar goed dat we niet gestopt zijn, aangezien we langs Windsor/Windsor Castle kwamen gisteren :-) (alsof het in ons opgekomen is...).

We kwamen nog over een tolweg, maar die betaal je online en hoef je dus niet direct te betalen. Moeten we maar niet vergeten, voor hetzelfde geld krijg je een boete. Het was bij de rotonde richting Chelmsford erg druk maar toen we die voorbij waren, was het eigenlijk best rustig. Toen we aankwamen bij Hylands House mochten we zo doorrijden naar de gehandicaptenparkeerplaatsen wat maar een klein stukje lopen naar de ingang was. We hadden nog geen entreekaarten gekocht voor het geval dat er iets tussen kwam of dat het waardeloos weer was en we niet zoveel zin hadden om in de regen te gaan lopen. Maar het was prachtig weer met een strakblauwe lucht. De kaarten waren ook vlot geregeld en toen op naar de ingang. Het was voor ons de eerste keer naar zo'n tuinshow in Engeland en we hadden er eigenlijk niet zo'n voorstelling van, anders dan dat we op televisie hadden gezien. Eigenlijk is het de Chelsea Flower Show maar dan in het klein.

Al bij 1 van de eerste stands zagen we wel wat leuke dingen. Hmmm, geen goed teken. En toen we de eerste rij stands hadden gehad, was er inmiddels al een gat in ons budget geslagen en we moesten nog heel wat stands/rijen :-) . We hebben in de schaduw nog een pasteitje gegeten en zijn toen weer verder gelopen. Uiteindelijk hebben we wat accessoires voor in de tuin gekocht, wat kruidenplantjes en nog wat sierplantjes. We hebben ons redelijk ingehouden om verdere logistieke problemen te voorkomen. Er traden ook nog artiesten op en een orkest. Het is eigenlijk een soort Libelle zomerweek maar dan lekker buiten, ruimer opgezet en met als thema "de tuin".

Toen we alles gezien en gekocht hadden, zijn we nog even naar het toilet geweest en toen rustig naar de auto gelopen. De terugweg was bijna gelijk aan de heenweg, alleen de weg waar de navigatie ons naar toe wilde sturen, konden we niet volgen omdat die afgezet was in verband met de Flower Show. En op de heenweg kom je door de toltunnel en op de terugweg over de tolbrug. We waren redelijk op tijd thuis en hebben nog even in het zonnetje in de tuin gezeten. Tot nu toe boffen we echt enorm met het weer. Er is maar 1 dag geweest dat het bewolkt was, maar zelfs toen klaarde het later op de avond op en begon de zon weer te schijnen. Morgen gaan we als het goed is naar Tenterden.