Van Stevenston naar Aberfeldy

Vandaag zijn we om dezelfde tijd opgestaan. Ook bij dit hotel hoeven we pas om 11 uur uit te checken. Het ontbijt was ook nu weer inclusief. Dus spullen inpakken, in de auto zetten, uitchecken en ontbijtje eten. Was minder goed dan gisteren. Maar kan ook door het personeel komen. Doet een tikkie gehaast terwijl als je het vergelijkt met het hotel in Doncaster, dan is het hier toch behoorlijk rustig te noemen. Zowel met hotelgasten als in het restaurant.

Na het ontbijt zijn we in de auto gestapt en richting kust gereden. We konden ons nog herinneren dat we de vorige keer in Largs waren geweest en dat daar een straat was met allemaal palmbomen. En inderdaad, er was een laan met allemaal palmbomen. Helaas stond pal daarnaast een kermis en daarmee ging het effect toch wel wat verloren. Vervolgens zijn we doorgereden richting Loch Lomond. Onderweg zijn we nog gestopt bij een mooi uitkijkpunt. Daar stond een bankje over de Eerste Wereldoorlog met soldaten en klaprozen. En er was een roodborstje waarvan het leek alsof het een heel verhaal tegen ons aan het afsteken was :-) .

Vlak voor Glasgow moesten we linksaf richting Loch Lomond & The Trossachs National Park. Want "for old times sakes" zijn we naar Luss geweest. Dat is een leuk, maar inmiddels erg toeristisch, plaatsje aan Loch Lomond. Het was nog even zoeken want Conny had het idee opgevat om met een boottochtje mee te gaan. Liep even iets anders. We hadden navraag gedaan of het mogelijk was dat iemand die slecht ter been is, ook mee kon. Nou, moest geen probleem zijn, want er lag een loopbrug. Dat klopt. Maar vervolgens moet je een metalen trap omlaag, omhoog in de boot en vervolgens weer omlaag. Ja, dat hadden ze er even niet bij gezegd. Op internet stond dat "ze alles deden zodat mindervaliden ook mee konden" en "als je meer informatie wilde, dan moest je even navraag doen". Ze hadden natuurlijk ook op de website kunnen zeggen "joh, wil je als mindervalide met de boot mee over Loch Lomond, dan kun je het beste in Dalloch opstappen, want daar is alles gelijkvloers". Duh... Dus die boottocht hebben we maar even laten varen (letterlijk).

In plaats daarvan hebben we geluncht in de Coach House Coffee Shop. Ook daar zijn we de vorige keren ook geweest en het leek ons leuk om daar nog eens te kijken. Luss heeft een toeristische "boom" meegemaakt, want ook daar was het erg druk. Dat was het de vorige keren ook wel, maar minder dan nu. Maar dan hebben we het ook over zo'n 15 jaar geleden alweer. De groentesoep (Cees) en frambozen-witte chocolade muffin smaakten prima. Daarna zijn we nog even naar het souvenirwinkeltje gelopen en hebben een paar mega-kitscherige souvenirs gekocht, waaronder vanzelfsprekend de koelkastmagneten. Onderweg waren we nog een huisje tegen gekomen dat echt 1 grote bloemenpracht was. Die hebben we nog even gefotografeerd.

En daarna zijn we verder gereden naar onze eindbestemming Aberfeldy. Conny mistte een afslag maar niet gevreesd, dat zal vast niet de enige weg geweest zijn. Nou, blijkbaar wel want daarna bleef de navigatie maar mekkeren dat we moesten keren. Maar het was een weg langs een afgrond en zonder parkeerplaatsen of afslagen. Hoezo keren? Al met al een half uur omgereden, maar wel via een prachtige weg. Dat dan weer wel. En iets na 16 uur kwamen we aan bij de accommodatie. Of liever, reden we die voorbij omdat de navigatie besloot dat het een stuk verderop was. Moeten toch maar eens een hartig woordje met Truus wisselen.

Vanavond hebben we in 1 van de 2 restaurants gegeten. De kippenlever parfait, zalm, gevulde kippenborst en panna cotta en sorbetijs waren echt superlekker. De prijs was daar ook naar, maar aan kwaliteit is niets ingeboet. Verder hebben we vanavond nog het nodige te doen ter voorbereiding op hetgeen we morgen gaan doen. Morgen laten we ons eens lekker verwennen. Dat hebben we verdiend! En we zijn er ook aan toe trouwens :-)