Waar is Nessie dan?

Vandaag zijn we vroeg opgestaan. Het weer leek goed te worden en we hebben dan ook maar gelijk kaartjes gereserveerd voor de boottocht op Loch Ness. We hebben gekozen voor de Contemplation tour omdat die 3x per dag een rolstoelvriendelijke tour heeft. Je kunt bij Urquhart Castle dan niet uitstappen, maar dat was voor Cees toch niet geschikt. En zo konden we het kasteel ook een keertje vanaf het water bekijken.

Zo gezegd, zo gedaan en iets na half tien vertrokken we richting Inverness. De rit verliep verder voorspoedig. Geen files en iets tegen 11 uur kwamen we aan bij de boot. Conny heeft de kaartjes opgehaald en afgesproken dat we zouden zorgen dat we 11:20 klaar stonden op de kade. We hebben ondertussen even in de auto gewacht. Omdat we op een plek stonden waar je maar 30 minuten mag staan en we - ondanks dat het meisje bij de receptie zei dat het waarschijnlijk geen probleem was - niet het risico wilden lopen dat we de auto ergens bij een politiebureau konden ophalen, hebben we hem netjes op de algemene parkeerplaatsen geparkeerd. De boot kwam er al snel aan en wij mochten als eerste aan boord omdat dat voor ons handiger was, zeiden ze.

Eenmaal aan boord hebben we gekozen voor een plaatsje op het achterdek. Daar zaten we heerlijk uit de wind en konden rustig alles bekijken, filmen en fotograferen. De zon scheen lekker en het was heerlijk om zo te varen. Je begint op het Caledonian Canal, oftewel, waar de boot aangemeerd ligt. Daarna ga je via de rivier Ness naar het meer Loch Ness. Omdat Cees wel zin had in wat warms te drinken, hebben we iets te drinken gekocht met wat lekkers. Cees heeft Nessie nog gezien. Hij zwaaide volgens Cees ;-) . Op een gegeven moment kwamen we langs Urquhart Castle waar de boot even aangemeerd heeft om mensen die bij een eerdere vaart uitgestapt waren, weer mee terug te nemen. En daarna voer de kapitein nog een rondje langs het kasteel dus we hebben het van alle kanten goed kunnen bekijken. En daarna zijn we weer terug gevaren naar de aanlegsteiger. We mochten als laatste van de boot. Zijn we gewend, is net als in het vliegtuig, als eerste aan boord, als laatste eraf. Vervolgens hebben we nog een souvenirtje gekocht in de winkel. Inderdaad, koelkastmagneten (we moeten een grotere koelkast kopen zo langzamerhand :-) ).

Na het filmen van de Schotse Hoogland koeien voor Cees zijn we naar de Tesco in Inverness gereden om wat boodschappen te doen. Bleek een "superstore" te zijn en hij was inderdaad flink fors. Het leek Cees een goed idee om een kant-en-klaar maaltijd mee te nemen (ondanks dat we natuurlijk zelf eten bij ons hebben) en nog wat andere boodschapjes. Omdat we nog niet geluncht hadden, hebben we twee sandwiches gekocht. Maar ja, toen kwamen we buiten en zag Conny een foodtruck staan... En ineens leek het een goed idee om het sandwiches tot morgen te bewaren (dan gaan we naar Aviemore en moeten we net onder lunchtijd reizen) en maar eens een cheeseburger te nemen. Toegegeven hij was erg lekker maar wat een geklieder... Na de cheeseburger en het opruimen van het slagveld zijn we teruggereden naar het huisje. Er reed nog een grote vrachtwagen voor ons met gigantische boomstammen erop. Conny zei nog dat hij tot het huisje voor ons zou blijven rijden en als hij ons zo'n 5 kilometer voor het huisje niet voorbij had laten gaan, dan was dat inderdaad het geval geweest want toen we de auto parkeerden reed hij het huisje voorbij.

Inmiddels hebben we de boodschappen opgeruimd, de foto's gesorteerd en dit verslag geschreven. Nu kunnen we weer relaxen en de rest van de avond helemaal niets doen.

Morgen gaan we 's middags naar Aviemore waar we met de stoomtrein gaan met onderweg iets lekkers...