En we zijn weer op weg

Omdat we besloten hadden om een dag eerder weer naar het Zuiden te vertrekken zodat we de lange rit in twee kortere ritten konden knippen, was vandaag de dag om de spullen in te pakken. En wat slepen we toch altijd veel mee. Gelukkig konden we lekker rustig aan doen omdat we pas zaterdag voor 10 uur uit het huisje moesten vertrekken. We zijn dan ook niet al te vroeg opgestaan (iets van 9 uur) en zo tegen 11 uur zijn we vertrokken. We hebben eerst nog een stop gemaakt bij de buurtsuper om gemberkoekjes te kopen (lekker!) en daarna zijn we richting Creetown gereden.

We reden weg met zon en dat is de hele ochtend zo gebleven. Maar 's middags begon het behoorlijk te betrekken en op een gegeven moment kregen we flinke bak regen over ons heen. Nu hebben we tot nu toe over het weer totaal niets te klagen. We hebben elke dag zon gehad en het heeft een enkele keer 's avonds geregend, maar toen zaten we toch binnen. En nu zitten we in de auto en kan het ons nog steeds niets schelen. Hoewel... Blijkt dat - in tegenstelling tot Nederland - hier op sommige plekken het water gewoon op de weg blijft staan, waardoor je door aardig diepe plassen rijdt. We hebben daarom maar even rustig aan gedaan aangezien we toch de hele dag de tijd hadden. We zagen ook nog een fiets evenement onderweg. Ach die arme... We zagen ze in de Cairngorm Mountains fietsen (en dat zijn stevige heuvels op) en we vermoeden dat daar het eindpunt lag, want ze zagen er niet heel fit als een hoentje uit. En toen we inmiddels bij Perth waren, zagen we nog steeds fietsers die er iets minder vermoeid uitzagen maar wel de indruk wekten dat ze er al een stuk op hadden zitten. We hebben nog gezocht op internet maar tot nu toe niets kunnen vinden welk evenement het was. In ieder geval petje af want het is niet de makkelijkste route die ze rijden.

Onderweg hebben we nog een stop gehouden omdat we toch moesten tanken en Conny had de laatste 2 hotdogs gekocht voor lunch. En daarna zijn we doorgereden. Nadeel is dat je veel over die smalle tweebaans slingerweggetjes rijdt en dat rijdt niet heel erg door. Maar iets na 5 uur kwamen we aan bij de accommodatie. Een basic maar prima kamer met alles wat je nodig hebt en vooral een hele goede wifi verbinding. En de dame van het hotel was hartstikke aardig. Ze had via Google translate (tenminste, dat vermoeden we gezien de zinsopbouw) de welkomsbrief in het Nederlands vertaald wat natuurlijk hartstikke lief is.

Nadat we hadden ingecheckt zijn we op advies van Jenny van het hotel naar The Laird's Inn gereden voor het avondeten. En dat was een prima keuze. Niet te duur en goede maaltijden. De groentesoep en zalm met garnalen waren prima en de sirloin steak en lasagne waren ook lekker. Dus helemaal tevreden zijn we na het eten weer terug gegaan naar het hotel waar we dankzij de wifi verbinding de nodige Nederlandse programma's hebben kunnen terugkijken (Ollolai, Ik vertrek, Rijdende Rechter). KPN werkt nog steeds niet mee, maar dat mag de pret niet drukken. NPO, BVN en Netflix werken prima tot nu toe.

Morgen rijden we verder naar Wales waar we in een Airbnb zullen verblijven. We zijn heel benieuwd!